„Дехто йде до переможного кінця – до смерті”

Пісні і п’єси

  1. Багатель — невелика, технічно не складна п’єса. Граціозна, переважно для фортепіано. Цей жанр мініатюри ввів Л. Бетховен.
  2. Баркарола — пісня човняра, особливо поширена у Венеції. Наспівна. Розмір: 6/8. З типовим ритмом акомпонемента, що створює враження “коливання” човна на воді.
  3. Бурлеска — музична п’єса жартівливого, грубувато-комічного характеру.
  4. Балада — (з італійської “танцювати”) – у середні віки пісня народного походження, якою супроводжували танець. Пізніше — літературний епіко-ліричний твір драматичного характеру, часто з елементами фантастики, зміст якого навіяний подіями минулого, легендами. В епоху романтизму цей термін проник у вокальну музику, потім в інструментальну.
  5. Елегія — це п’єса сумного, журливого характеру.
  6. Ноктюрн — лірична п’єса з широкою наспівною мелодією. Художній образ ночі.
  7. Серенада — лірична вітальна пісня, поширена в Італії та Іспанії. Виконувалась увечері або вночі під вікнами коханої. 17 — 18 століття — один з жанрів камерної музики. Серенади називалися інструментальні цикли для невеликого оркестру.
  8. Скерцо — (з італійської “жарт”) – музична п’єса в жвавому, швидкому темпі, з гостро характерними ритмічними і гармонічними зворотами. Зустрічається як самостійний інструментальний твір і як частина сонатного циклу.
  9. Скерцино — невелике скерцо.
  10. Чакона — інструментальна п’єса, яка походить від старовинного іспанського танцю тридольного розміру. Має форму варіацій на бассо остінато.
  11. Марш — буквально – “ходіння”. Це музична п’єса в енергійному чіткому ритмі та подібному до кроку темпі. Рлзмір: 2/4, 4/4, alla breve, 6/8. Буває різного характеру (похоронний, парадний, похідний, весільний).
  12. Поема — невелика лірична п’єса вільної побудови, або вокальний, вокально-симфонічний твір.
  13. Інтермеццо — невелика самостійна інструментальна п’єса вільної форми. Невеликий оркестровий епізод в опері, або вставний номер серед інших п’єс сюїти.
  14. Легенда — п’єса оповідно-фантастичного, драматичного характеру. Споріднена з баладою. Сюжет навіяний народними або релігійними сказаннями. Існують вокальні, сольні, хорові, та інструментальні.
  15. Пісня без слів — невеликий інструментальний твір наспівного характеру, схожий на пісню.
  16. Канцона — (з італійської “пісня”) – 15 — 16 століття — багатоголосна вокальна пісня поліфонічного складу, близька за характером до народної пісні. 19 — 20 століття — інструментальна наспівна п’єса. Невелика оперна пісня ліричного характеру.
  17. Канцонета — невелика канцона.
  18. Фантазія — (з грецької “вигадка”) – музичний твір у вільній формі.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s